Veel organisaties moeten bepaalde soorten informatie vastleggen. Vanuit wetgeving of een certificering. Of vanuit het beleid van de organisatie zelf. Bijvoorbeeld inspectie-, ongevallen-, klachtenformulieren. Maar ook simpele praktische zaken zoals schade en declaratieformulieren.
Gebruikers met beheerdersrechten hebben op het dashboard een nieuwe knop gekregen [Sjablonen]. Hier kunnen nieuwe formuliersjablonen worden gemaakt. Elke gebruiker die is ingelogd in Cross Approach, krijg een nieuwe knop [Formulieren]. Daar kunnen de door de beheerde gemaakte formuliersjablonen worden geopend, opgeslagen en na invullen, worden ingediend.
De ingevulde formulieren komen bij de beheerder in het archief en worden (wanneer email ontvanger is ongevuld) ook via de mail opgestuurd.
Werkwijze
De beheerder opent [Sjablonen] via het dashboard en klikt rechts op het + icoontje om een nieuw formulierensjabloon te maken. Hier vul je de basisgegevens in van het sjabloon en het emailadres van degene die de ingevulde formulieren op basis van dit sjabloon dient te ontvangen via de mail. Vervolgens kun je de gewenste formulier elementen slepen om het formulier zelf op te bouwen.
- Header – Dit is een tekstelement om kopjes te maken op het formulier
- Tekst veld – Dit is een vraag in je formulier waar de invuller een tekstveld krijgt
- Groot tekst veld – Dit is een vraag in je formulier met een groter antwoordveld met alinea’s
- Nummer – Dit is een veld waarin alleen nummers kunnen worden ingevuld
- Datum veld – Dit is een veld waarin een datum kan worden geselecteerd
- Selecteer – Dit is een veld waarin je een enkel antwoord kunt kiezen uit een lijst met waardes
- Radio groep – Dit is een veld waarin je een antwoord kunt aanvinken
- Checkbox groep – Dit is een veld waar je meerdere vinkjes kunt zetten
- Paragraaf – Dit is een tekstelement waar je begeleidende tekst kunt plaatsen